חודש המודעות לסרטן השד

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

חודש המודעות לסרטן השד

בחודש אוקטובר מידי שנה, העולם מתכנס כדי לציין את חודש המודעות לסרטן השד. קמפיין בינלאומי זה נועד להגביר את המודעות לקיומו של סרטן השד ולסכנות שבו, לתמוך בנפגעות המחלה ולגייס כספים למחקר ולקידום הטיפול.

חודש המודעות לסרטן השד נוסד בשנת 1985 על ידי האגודה האמריקאית לסרטן, כאשר המטרה העיקרית של האירוע היא להעמיק את הידע הציבורי על סרטן השד, על החיוניות והחשיבות של גילוי מוקדם להגדלת שיעורי ההחלמה מהמחלה. יתר על כן, חודש המודעות משמש כתזכורת חשובה לכך שיש להמשיך ולהרחיב את המחקר על המחלה, כדי לתמוך באלו שנפגעו ממנה ולמנוע הפצה נוספת ואלימה יותר שלה.

סרטן השד והחשיבות האדירה של החודש למודעות אליו

  • אבחון מוקדם – כאמור, אחת המטרות המרכזיות של חודש המודעות לסרטן השד היא להדגיש את חשיבות הגילוי המוקדם. בדיקות רגילות ותקופתיות, כגון ממוגרפיה, יכולות לסייע בגילוי סרטן השד בשלביו המוקדמים, ולהגדיל את הסיכויים לטיפול מוצלח ולהחלמה.
  • קידום מחקר וטיפולים חדשניים – ככל שהמודעות עולה, כך גם ההבנה שקיים צורך ממשי בטיפולים חדשניים ומתקדמים שכדי לפתח אותם, יש צורך לגייס כספים למחקר, שיוכל להוביל לפריצות דרך באפשרויות הטיפול ובתקווה אפילו למצוא תרופה למחלה.
  • גיוס תרומות – ישנם ארגונים רבים העוסקים בתמיכה בחולות ומחלימות מסרטן השד. ארגונים אלו מארגנים אירועים רבים מאורגנים במהלך השנה ובפרט במהלך החודש, כדי לגייס כספים שיסייעו להם להמשיך לתפקד, לתמוך, לחנך, לחקור ולסייע כלכלית לאלו הזקוקות לכך.

האם יש דרך למנוע את סרטן השד?

חשוב להבין כי דרך מובטחת למנוע סרטן השד, אך ישנם צעדים מסוימים בהם תוכלי לנקוט כדי להפחית את הסיכון לפתח את המחלה.

  • אורח חיים בריא ומודע יותר – קבלת החלטות בריאות יותר בחיי היומיום שלך יכולה להפחית את הסיכון לסרטן השד. מדובר בשמירה על תזונה מאוזנת, עיסוק בפעילות גופנית סדירה, הגבלת צריכת אלכוהול וכמובן, הקפדה על בדיקות סדירות בהתאם להמלצות הרופא ולהיסטוריה המשפחתית.
  • בדיקות עצמיות ובדיקות סדירות – שמירה על ערנות לבריאות השד שלך חיונית למניעה ולגילוי מוקדם של סרטן השד. ביקורים קבועים אצל כירורגית שד, ממוגרפיה ובדיקות עצמיות יסייעו לאתר שינויים בשד במידה וחלילה קיימים כאלו הדורשים תשומת לב ובדיקה מעמיקה יותר.
  • גנטיקה – אם יש לך היסטוריה משפחתית של סרטן השד או שהינך נושאת מוטציה גנטית הקשורה למחלה, בדיקות גנטיות יספקו לך מידע חשוב על רמת הסיכון והמצב הפרטי שלך. בעזרת הידע הזה, את והרופא או הרופאה שלך תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי המשך ההתנהלות בנוגע למניעת המחלה או טיפול במידת הצורך.  זה יכול לעזור לך ולרופא שלך לקבל החלטות מושכלות לגבי אמצעי מניעה, כגון בדיקות סקר מוגברות או ניתוח להפחתת סיכונים.

אל תתפשרי – תיבדקי

אין שלא נביט על כך, אין ספק כי ישנה חשיבות אדירה לקיומו של חודש המודעות לסרטן השד. מדובר ביוזמה חיונית של ממש שמטרתה קודם כל לחנך את הציבור על חשיבות הגילוי המוקדם, לקדם מחקר וטיפול לנפגעות המחלה. כעת, אנו מזמינות גם אותך לא להתפשר על הבריאות שלך. לקראת חודש המודעות ההולך ובא, זה הזמן לקבוע לעצמך בדיקת סרטן השד בין אם מדובר בממוגרפיה או ביקורת שגרתית אצל כירורג השד שלך, בהתאם לגיל ולהמלצות כמובן.

כדי לא לשכוח לעשות זאת בעתיד, תמיד מומלץ בתום הביקורת השנתית לקבוע כבר באותו רגע, את הביקורת הבאה. כך, התאריך כבר משוריין לך ביומן ואת לא צריכה לדאוג שמא תשכחי.

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >
תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >