יישור שיניים בתל אביב

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

יישור שיניים בתל אביב

יישור שיניים הוא תהליך שבו מחזירים את השיניים למיקום הנכון בפה. פעולה זו נעשית באמצעות הפעלת כוח חיצוני ולחץ למשך זמן הנדרש עד לקבלת התוצאה הרצויה. יישור שיניים מתאים לאנשים אשר נולדו עם מבנה של שיניים עקומות, מרווחים בשיניים, פגמים שנוצרים לאורך השיניים או במקרים בהם נוצר שינוי במבנה של הפה כתוצאה מטראומה. הטיפולים ניתנים במרפאות שיניים ברחבי הארץ וניתן לעבור יישור שיניים בתל אביב, חיפה, ירושלים או כל מקום אחר.

יישור שיניים בתל אביב
יישור שיניים בתל אביב

יישור שיניים – סוגי טיפולים

במידה ואתם זקוקים לטיפול יישור שיניים, עליכם לפנות אל אורתודנט שיוכל להתאים עבורכם את הטיפול המתאים. ישנם שני סוגים עיקריים של יישור שיניים:

  • יישור שיניים באמצעות פלטה – השימוש בפלטה מיועד לאנשים בעלי שיניים עקומות שביניהן רווחים לא פרופורציונליים. הפלטה ממוקמת כך שהיא מפעילה לחץ על השיניים ומזיזה אותם למיקום הנכון. יישור שיניים באמצעות פלטה לרוב נמשך בין 18-24 חודשים כאשר משך הטיפול תלוי בסוג הפלטה שבוחרים. ישנם ארבעה סוגים של פלטות ליישור שיניים – פלטה מתכתית, פלטה מקרמיקה, פלטה לשונית ופלטה דמוי יהלומים. קיים סוג נוסף של פלטה שקופה אשר מותאמת באופן אישי עבור כל מטופל. בניגוד לשאר סוגי הפלטות, כיוון שמדובר בחומר שקוף, היא יותר פופולארית והפעולה שלה אף מהירה יותר מאשר יישור שיניים באמצעות פלטת מתכת.
  • יישור שיניים באמצעות מיישרים –  לאחר הטיפול אצל אורתודנט, המטופל נדרש ללבוש מכשיר כל לילה על מנת לוודא שהשיניים נשארות במיקומן החדש. מכשיר זה יעיל אצל אנשים מבוגרים ורק במקרים כאשר מדובר בתיקון שיניים מינימלי.
ד״ר טלי גזית בעלת מרפאת יישור שיניים בתל אביב
ד"ר טלי גזית-רפפורט מומחית לאורתודונטיה - בעלת מרפאה ליישור שיניים בתל אביב

מתי אפשר לעשות יישור שיניים?

אין הגבלה של גיל שבו אפשר לבצע טיפול יישור שיניים אך הגיל האידיאלי הוא בין 10-14 שנים כיוון שהפה עדיין נמצא במצב של צמיחה. ישנה מגבלה והיא שהמטופל חייב להיות עם שיניים קבועות טרם התחלת הטיפול – כלומר ישנם מקרים בהם ילדים לא יכולים עדיין לעבור יישור שיניים כיוון שלא נשרו להם כל שיניי החלב. מגבלה נוספת היא שהחניכיים של המטופל חייבות להיות במצב בריאותי תקין כיוון כשחלק מהטיפול מופעל לחץ עליהן ועל השיניים.

היתרונות של יישור שיניים

במקרים בהם השיניים עקומות ויש מרווחים קטנים ביניהם, אוכל יכול להיכנס במרווחים ויהיה קשה מאוד להוציא אותו. כתוצאה מכך זיהומים, עששת ומחלות חניכיים יכולים להיווצר. יישור שיניים ימנע לחלוטין את האפשרות הזו. יתרון נוסף של יישור שיניים הוא הגברת היכולת ללעיסה נכונה של האוכל כך שמערכת העיכול תפקד טוב יותר. יישור השיניים גם נותן יתרון אסתטי כיוון שהוא משפר את מראה הפנים כולו.

יישור שיניים באמצעות גשר שקוף

כולנו היינו רוצים חיוך אסתטי אך אנו לעיתים זקוקים לעזרה חיצונית על מנת להגיע למראה האידיאלי.  רוב השיטות ליישור שיניים מצריכות תהליך שבו הפה נראה לא אסתטי (עד לקבלת התוצאה הסופית) ולשם כך נוצר הפתרון של גשר שקוף. טכניקה זו עושה שימוש בסוגרים המחוברים באמצעות חוטים שמעודדים את תנועת השיניים חזרה למקומם הנכון כאשר הגשר עצמו מותאם באופן אישי עבור כל מטופל. גשר שקוף לשיניים מתאים במיוחד במקרים בהם המטופל הוא אדם מבוגר או מתבגר. במקרים של ילדים, פתרון זה הוא קצת פחות אידיאלי כיוון שהפה שלהם עדיין עובר שינויים. גשר שקוף יעיל בפתרון בעיות של צפיפות בינונית של השיניים, שיניים לא חזקות ומרווחים בולטים.

איך גשר שקוף מיישר את השיניים? כמה זמן זה לוקח?

לאחר הביקור אצל אורתודנט, הוא יבנה תוכנית הזזת שייניים שבסופה השיניים יהיו ישרות. גשר שקוף עשוי מחומר שקוף (פלסטי או אקרילי) והוא משתלב על השיניים. את הגשר ניתן להסיר למטרת אכילה, שימוש בחוט דנטלי וצחצוח שיניים. לאורך הטיפול, תדרשו להגיע אל האורתודנט על מנת לבצע התאמות קלות שיאפשרו בכל פעם לשיניים לזוז מעט עד שלבסוף יתמקמו ויתייצבו במקומן הנכון. משך תהליך יישור שיניים באמצעות גשר שקוף גם הוא תלוי בחומרת המצב. במצבים של שיניים עקומות במיוחד, יידרש משך טיפול ארוך יותר שיכול להגיע עד לשנתיים. במקרים של מטופל מבוגר אשר טופל בתור ילד או נער באמצעות סוגר, יכול להיות שיידרש משך טיפול קצר שיימשך אפילו רק מספר שבועות.

היתרונות של גשר שקוף מול פלטה

אף על פי שנראה כי הסיבה העיקרית לבחירה בגשר שקוף ולא בפלטה היא השיקול האסתטי, ישנן סיבות נוספות לבחירה בגשר שקוף עבור יישור שיניים. היכולת להוריד את הגשר מאפשרת לצחצח את השיניים טוב יותר ולעשות שימוש בחוט דנטלי. היכולות הללו מעלות את הסיכוי להימנע מזיהומים ומאפשרות שמריה על היגיינה ובריאות הפה.

אם נראה לכם שאתם זקוקים לטיפול יישור שיניים, כל שעליכם לעשות הוא לבדוק היכן בסביבה שלכם מבצעים את ההליך, לקבל המלצות דרך האינטרנט ומכרים על אורתודנט מקצועי ומיומן ולבחור בשיטה היעילה ביותר עבורכם. תיקון שיניים עקומות הוא לא רק עבור יצירת החיוך המושלם אלא הוא גם מסייע בשמירה על בריאות השיניים לאורך שנים רבות.

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >
תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >