מה היתרונות של שיקום במרכז גמילה?

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

יתרונות במרכז גמילה

עבור מי שהתמכרות נגעה בחייו, ההחלטה להיגמל לא פשוטה אף פעם ואחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת הגמילה הוא המקום בו היא מתרחשת. היתרונות של שיקום במרכז גמילה גדולים, להיות חלק ממקום שמוקדם לטיפול בהתמכרות יכול לתמוך רבות בגמילה מוצלחת.

מה היתרונות של שיקום במרכז גמילה על פני אפשרויות אחרות?

ליווי צמוד ומקצועי

היתרון הראשון של מרכז גמילה הוא ליווי אישי, צמוד ומקצועי מצוות מסור ומנוסה הכולל רופאים מגוון תחומים לצד אחים ואחיות, מטפלים בשיטות שונות ועוד. כל הצוות מסור מאוד לעבודתו, מחזיק בניסיון לא מבוטל ודדיקייטד מאוד לכל מטופל ולתמיכה בו בתהליך הגמילה שלו. קשה מאוד לקבל ליווי צמוד ואישי כל כך במסגרות אחרות.

טיפול מולטי-דיסצפלינרי

במרכז גמילה שלא כמו גמילת בית למשל, או ניסיונות גמילה עצמאיים שונים ישנו צוות המגיע ממספר עולמות שונים כולל מגוון רחב מאוד של שיטות לטיפול קוגניטיבי, פסיכיאטרים ורופאים המתמחים בטיפול בהתמכרות. עבור מי שסובל מהתמכרות, לא פעם ישנן סיבות נוספות להגיע לטיפול שכוללות למשל מחלת נפש כמו דיכאון, הפרעות כגון הפרעת דחק פוסט טראומטית, חוויות חיים מורכבות הדורשות איבחון, התייחסות וטיפול לא פחות מאשר ההתמכרות עצמה. למעשה, עבור מי שסובל מהתמכרות פעמים רבות יש צורך ביותר מאפשר גמילה פיזית וטיפול פסיכולוגי קצר טווח. במרכז גמילה פרטי מקבלים בדיוק את זה.

מגוון גדול של שיטות טיפוליות

במרכז גמילה מקצועי מגוון גדול של שיטות טיפוליות, קבוצות טיפוליות ומתקנים לרווחת הנגמלים. כל אחד יכול להצטרף לקבוצות טיפוליות ולנסות ולראות האם הן מתאימות לאופיו ואישיותו, תחביביו, העדפותיו וצרכיו. קבוצות טיפוליות לא כוללות רק קבוצות תמיכה קלאסיות אלא גם דיסצפלינות כמו פיסוכדרמה, NLP, טיפול בתנועה, טיפול באומנות ובכתיבה ועוד המון אפשרויות שונות ומגוונות.

תנאי מחייה גבוהים

במרכז גמילה פרטי תנאי המחייה נעימים, בסטנדרט גבוה, במבנה מטופח, נקי ונעים מאוד לשהייה. ישנם מרכזי גמילה בסטנדרט של בתי מלון יוקרתיים של ממש הכוללים את כל השירותים והמתקנים לשהייה קצרה או ארוכה בתנאים מצוינים. כך אפשר להתמקד בהחלמה תוך שמירה על חיי יומיום ברמה גבוהה.

תוכנית גמילה מותאמת אישית

אחד היתרונות הגדולים של מרכז גמילה היא התאמה של תוכנית גמילה אישית לכל מטופל על ידי צוות מקצועי. לכל נגמל הסיפור שלו, הדרך שלו אל ההתמכרות ומכאן גם צריכה להיות הדרך אל הגמילה מותאמת אישית. שיקום במרכז גמילה מאפשר בדיוק את זה – כל מגמל מקבל הערכה רפואית מקצועית מאוד, בהתאם למקום בו הוא נמצא בגמילה שלו, לאורחות חייו לפני הכניסה למרכז הגמילה ובשיתוף פעולה מלא איתו מגיעים לתוכנית גמילה אישית.

דיסקרטיות

ייתכן שהיתרון הגדול ביותר במרכז גמילה פרטי הוא דיסקרטיות. עבור מי שרוצה לחזור אל חייו ללא הסטיגמה של מכור, מבלי שכל הסביבה שלו תדע בדיוק מה עבר עליו במסע הגמילה שלו וכדי להמשיך לנהל חיי משפחה, קריירה וקהילה ללא מפריע – דיסקרטיות יכולה להיות מאוד חשובה. עבור מי שמגיע מעולמות ציבוריים, מי שחשוב לו שעצם ההתמכרות תישאר בינו לבין קרוביו הקרובים ביותר ולא תתפרסם וכל אדם אשר מרגיש צורך בפרטיות גבוהה דיסקרטיות בתהליך הגמילה חשובה ביותר. במרכז גמילה פרטי אין חובה לערב גורמים חיצוניים בתהליך הגמילה, כל השירותים ניתנים במקום החל מטיפול פיזי הגמילה ועד לטיפול קוגניטיבי על כל גווניו וכך ניתן לצמצם למינימום הנדרש התערבות של גורמים חיצוניים וישנה שמירה גבוהה על דיסקרטיות ורטיות המטופלים במרכז.

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >
תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >