שמירה על כושר: המדריך לרווחה גופנית ונפשית

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

מדריכת יוגה במזכרת בתיה

העולם המודרני מביא איתו יתרונות רבים אך גם הרגל של ישיבה מרובה ומיעוט בתנועה. הטכנולוגיה שהתקדמה הובילה משרות הדורשות ישיבה מול השולחן ולכן שמירה על כושר היא לא רק אופציה אלא הכרח של ממש לכל מי שרוצה לחיות חיים בריאים ומאוזנים.

כושר גופני הוא הרבה יותר מאשר היעדר מחלה. הוא כולל את הרווחה הגופנית והנפשית שלנו כשעיסוק קבוע בפעילות גופנית יכול להפחית משמעותית את הסיכון להתפתחות מחלות כרוניות כולל: השמנת יתר, מחלות לב, סוכרת ואפילו סרטן. במישור הנפשי אפשר לראות כי אצל רבים הכושר מסייע לשיפור מצב הרוח והקלה על סימפטומים של דיכאון וחרדה.

המסע לכושר

המסע לכושר הוא קודם כל מסע אישית כשכל אחד ימצא את הדרך המותאמת ביותר עבורו להגיע אל היעד. כמובן, לא מדובר בהגעה לנקודה מסוימת וסיום הפעילות הגופנית אלא באימוץ אורח חיים בריא. הגיל, רמת הכושר הראשונית ואפילו תחומי העניין יהיו משמעותיים בקבלת ההחלטה כיצד לצאת לדרך. יש לציין כי לצד שמירה על כושר רצוי מאד לאמץ תזונה מאוזנת ולזכור כי יש להתייחס גם לפן הנפשי.

ישנם יתרונות רבים לשמירה על הכושר ואפשר לראות כי אנשים פעילים יכולים ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר מאלו שאינם בכושר ושממעטים בתנועה. כאן חשוב לדעת כי ישנן דרכים שונות להיכנס לכושר ולשמור עליו, מפעילות המתבצעת בבית, בחדר הכושר ועד שיעורי יוגה מזכרת בתיה. האפשרות הטובה מבין כולם תהיה זו שאנחנו באופן אישי מתחברים אליה ולכן מתמידים בה לאורך זמן רב.

שמירה על כושר בעזרת הטיפים הבאים

כניסה ושמירה על כושר היא מטרה שרבים שמים לפניהם אך לא פעם היא יכולה להרתיע ובמיוחד עבור מתחילים או אלו אשר חוזרים לכושר לאחר הפסקה ממושכת. הטיפים הבאים יסייעו לאלו מאיתנו שרוצים לצאת לדרך:

  • הגדרת יעדים ריאליים – בין אם מדובר על כניסה ובין אם שמירה על כושר יש להציב יעדים ריאליים. ככל שנתרגל יותר כך נגיע להישגים אך לכל אחד ואחת מאיתנו יש גבולות ויכולות שיש להכיר.
  • מציאת פעילות אהובה – שמירה על כושר ממש לא אמורה להיות מעניינת אלא להפך. היא אמורה להיות מעניינת, מיוחדת ועלינו להתחבר אליה. יוגה מזכרת בתיה היא דרך מצוינת לשמור על כושר בפעילות שאנחנו אוהבים.
  • יצירת שגרה בריאה – יצירת שגרה בריאה היא המפתח לשמירה על כושר בקלות. כשהאימונים הם חלק בלתי נפרד מהחיים קל יותר להתמיד בהם ובוודאי אם הם מהנים.
  • עבודה על קבוצות שריר שונות – כדאי מאד להעדיף אימונים אשר עובדים על קבוצות שריר שונות ולהגיע לאיזון בגוף ובנפש. היוגה היא דרך מצוינת לשמור על כושר ולהגיע לאיזון הרצוי.
  • הקשבה לגוף – הגוף שלנו יודע מה הגבולות שלו ועלינו להיות קשובים, לדעת לעצור את האימון ולהתייעץ עם המדריך אם ישנה מגבלה או כשעולה קושי בתוך התרגול.
  • הקפדה על שתייה – לפני, במהלך ולאחר האימונים יש להקפיד על שתייה. אנחנו יכולים לחשוב כי שמירה על כושר היא משימה שעומדת בפני עצמה אך כשאנחנו מבינים שמדובר בכלל הפעילויות שלנו אנחנו מגיעים לבריאות הוליסטית.
  • תזונה מאוזנת – ממש כמו הקפדה על שתייה כך כדאי מאד לעבור לתזונה תומכת ובריאה. ניתן להתייעץ עם גורמי מקצוע שיתאימו לנו תפריט המתאים להעדפות התזונה שלנו ולסגנון החיים שלנו.
  • הערכת ההתקדמות – חלק בלתי נפרד מתהליך שמירה על כושר הוא התקדמות ועלינו לזכור לעצור מדי פעם, להעריך את המאמץ ולהחמיא לעצמנו.

המאמר בשיתוף רוני גליצה – יוגה מזכרת בתיה

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >
תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >