החלפת שתלים בחזה

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

החלפת שתלים בחזה

על אף, שבמקרים מסוימים, היית רוצה שהדבר יהיה כך, סביר מאד להניח כי השתלים שהושתלו בחזה שלך לא ילוו אותך לנצח… השתלים המודרניים בני ימינו נחשבים, אמנם, כמאוד עמידים, אולם, בחלוף השנים הם עלולים לעבור שינויים שידרשו התערבות כירורגית. ישנם מקרים בהם כדאי לשקול החלפת שתלים יזומה, אפילו אם עברו רק מספר שנים מאז הניתוח. הסיבה הראשונה והברורה ביותר היא תסמינים פיזיים (כמו כאב, חוסר נוחות, או שינוי בצורת החזה). אם את חשה באי נוחות, גירוי או נפיחות באזור, אלה עשויים להיות סימנים לכך שהשתלים שלך מצריכים את החלפתם. כאן, חשוב לציין כי גם שתלים המוגדרים כעמידים במיוחד עלולים להתבלות ולדלוף לאורך השנים, ולכן, רצוי לבדוק אותם באופן קבוע אחת לתקופה מסוימת, רק בכדי לוודא שהכל תקין. בנוסף, אם חלפה תקופה של 10-15 שנים מאז השתלתם, ייתכן שהגיע הזמן לבחון את האפשרות להחלפה, גם אם אין תסמינים ברורים.

מעבר לכך, חלק מהנשים בוחרות להחליף שתלים מסיבות אסתטיות. ייתכן שבעבר בחרת גודל שתל או צורת שתל שכבר אינם מתאימים לך כיום, ואת מעוניינת במראה חזה שונה.

הסיבות הנפוצות להחלפת שתלים

החלפת שתלים היא ניתוח אסתטי שכיח, וישנן סיבות רבות לביצועו. אחת מהסיבות הנפוצות היא התיישנות השתלים. למרות ששתלים אמורים להחזיק מעמד שנים רבות, הם אינם נצחיים, ועם הזמן הם עלולים להישחק, להיקרע או לדלוף. סיבה נפוצה נוספת היא היווצרות קפסולציה – מצב בו הגוף מפתח רקמת צלקתית סביב השתל – דבר שעלול לגרום לכאב או לעיוות בצורת החזה.

כמו כן, יש נשים שמחליטות להחליף את השתלים מתוך רצון לשנות את גודל החזה או צורתו לחזה שיתאים יותר למי שהן כיום, למבנה גופן, לשינויים שעברו עליהן עם השנים. במקרים מסוימים, נשים מבקשות להחליף שתלים גם בעקבות תוצאה שאינה משביעת רצון מהניתוח הראשון, כמו חוסר בסימטריה או חזה שאינו נראה טבעי. כל סיבה היא לגיטימית, ולכן – חשוב, לפני כל דבר אחר, בשלב הראשון, להתייעץ עם רופא שיבין את הצרכים והציפיות שלך.

כיצד מתבצע תהליך החלפת שתלים?

תהליך החלפת שתלים דומה במובנים רבים לניתוח ההשתלה הראשון שעברת. בדומה לכל ניתוח כירורגי, ההליך מתחיל בהתייעצות עם מנתח פלסטי, שיעבור איתך על הציפיות והסיבות להחלפה. המנתח יבדוק את מצב השתלים הנוכחיים, את בריאות הרקמות שמסביבם וימליץ על השתלים המתאימים ביותר.

הניתוח עצמו מתבצע בהרדמה כללית ונמשך, בדרך כלל, בין שעה לשעתיים, בהתאם למורכבות ההליך. במהלך הניתוח, המנתח מסיר את השתלים הישנים, ואם יש בכך צורך, הוא עשוי גם להסיר רקמות צלקתיות שנוצרו סביבם. לאחר מכן יוכנסו השתלים החדשים, ובמקרים מסוימים תבוצענה התאמות נוספות, כמו הרמת חזה, בהתאם להעדפותיך האישיות.

לאחר הניתוח, תתבקשי לנוח ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת למשך מספר שבועות, על מנת לאפשר לגוף להחלים בצורה תקינה. חשוב להקפיד על הוראות הרופא ולהתייעץ איתו בנוגע לכל שאלה או חשש.

מהם הסיכונים והסיבוכים האפשריים בהחלפת שתלים?

בדומה לכל הליך כירורגי, גם החלפת שתלים מלווה בסיכונים ובסיבוכים פוטנציאליים, שרבים מהם מוגדרים כ"נדירים". אחד מהסיכונים הנפוצים יותר הוא זיהום שעלול להתרחש סביב אזור הניתוח. שמירה על היגיינה והקפדה על ביצוע הוראות הרופא לאחר הניתוח יכולות למנוע בעיות כגון אלו.

סיכון נוסף הוא היווצרות קפסולציה חוזרת, כלומר, היווצרות רקמה צלקתית נוקשה סביב השתל. במקרים נדירים יותר, השתל עלול לזוז ממקומו או להיקרע עם הזמן. חשוב לציין שבדומה לניתוח הראשון, גם כעת, הסיכונים מצטמצמים בצורה משמעותית כאשר מקפידים לבחור במנתח פלסטי מנוסה ומוסמך שהוא בעל ניסיון רב בניתוחי שתלים והחלפתם.

אם את מודאגת מהסיכונים הנלווים לניתוח החלפת שתלים, אל תהססי לשאול את הרופא שלך שאלות רבות ככל האפשר ולהפיג את כל חששותיך. ניתוח החלפת שתלים נחשב, בדרך כלל, לניתוח בטוח בעל שיעורי הצלחה גבוהים, אך כמו בכל ניתוח, חשוב להבין את כל התמונה לפני קבלת ההחלטה.

איך לבחור מנתח להחלפת שתלים?

בחירת מנתח להחלפת שתלים היא החלטה חשובה שעשויה להשפיע על הצלחת התהליך, כמו גם על התוצאה הסופית. כשאת בוחרת מנתח, חשוב לבדוק, קודם כל, את הסמכותיו וניסיונו בניתוחים פלסטיים בכלל ובהחלפת שתלים בפרט. מנתח מנוסה יוכל להבין את צרכיך הייחודיים ולהתאים להם את הפתרון בצורה הטובה ביותר.

בשלב שלפני ההחלטה, בקשי לראות תמונות "לפני ואחרי" של ניתוחים קודמים שביצע המנתח וחפשי המלצות ממטופלות אחרות שעברו את ההליך. ביקורת חיובית מעידה על רמת שביעות רצון גבוהה ותוצאה טובה.

חשוב גם שתחושי בנוח לגמרי עם המנתח שלך. פגישה אישית עשויה לעזור לך להבין האם יש כימיה טובה ביניכם, ואם את חשה שאת יכולה לסמוך עליו. תהליך החלפת שתלים הוא צעד משמעותי עבורך, ולכן, חשוב מאוד לא רק שתהיי (אובייקטיבית) בידיים טובות ומקצועיות אלא אף שתחושי בהתאם!

תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >
תמונה של ירון מלמד

ירון מלמד

עורך ראשי באתר my-health.co.il

עוד על הכותב >